22 Eylül 2013 Pazar

TUZLA GEBZE OTOYOLLARI
Sabiha gökçen  havalimanına ve Gebze izmit yoluna giden bağlantı otoyolları uzun zamandan beri vardır . Özellikle Sabiha GÖKÇEN e giden gişeler ve yollar resimde gördüğünüz gibi sadece yoldur .
Yol yapımında 200 yıl evvel dikkat edilen nokta ağaçlandırma idi . iki tarafı ağaçlanmış yollara
HIRAMAN  denir . Dolmabahçe saray  yolunda çift taraflı çınarlar vardır .Büyük yollar daima
ağaçlandırılmıştır . Saraydan bendlere kadar olan anayol ağaçlıdır . Gelelim cumhuriyet dönemine
2013 yılına yollarda hiç ağaç yoktur .Daha doğrusu yol sadece yol olarak kalınca yanları kanunsuz olarak dolmaktadır . Yollların yapımda park bahceler müdürlüğü ile sanırım bir iletişim var .
İstanbul merkezde ana yollarda çiçeklendirme süper yapılmaktadır .
Şehir süslenmektedir .Gebze yolu sonunda yeni izmit otoyol köprüsü ayakları yapılmaktadır .
Bu çekmeköy yolunu bir taşra havasından kurtarmak gerekir.Sabiha gökçen yolu da peyzaj düzenlemesi devam etmektedir .Sonuçta bizim YOL  konusunda biraz ileriye gitmemiz gerekir .
Asfalt döktüm bitti yol derseniz YOL resimdeki gibi sadece yol olur .Yolunur .
Sag ve sol tarafı kapılır . Sahipsiz yol olmamalıdır . Yol yaptım bıraktım mantığı eski yapımcılarda vardı
Karayollarıın bir an evvel özel şirketlere devri ve bakımı onarımı kazançı ve yatırımı da verilmelidir .
YOL artık ağaçlı cepli teraslı dinlenme alanlı bakım onarım tesisli Tv  kontrol kameralı güvenlik takipli
olmaldır .En azında köprü İZMİT otoyolu ve köprüsü yolu böyle olmalıdır . Resimdeki gibi kel yol
olmaz .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder