10 Eylül 2013 Salı

HAYDARPAŞA GARI
Haydarpaşa garı alman mühendislik yapısı Anadolu bağdat demiryolunun ilk noktasıdır . Garın girişinde Demiryolları ülke için önemlidir . Bizim ülke demiryolları ile kalkınma yapamadı.Daha çok yük taşıma işinde değilde insan taşıma işine yönelik bir sistem ile devam etti.
Demiryolları gelişmiş ülkelerde özellikle ABD  de çok yüksek şekilde konteyner taşıma işlerinde kullanılıyor. Kuzeyde alınan yük güneye geliyor.Oradan gemiler yüklenerek gidiyor. Aynı sistem
yani geminin yükü tren ile taşınmaya devam ediyor . Dev tren katarları 100 wagonluk
kuzeyden güneye ,batıdan doğuya transfer ediyor tüm malzemeleri
Bizde fabrikalarda  tren rayları olması lazım ki yük fabrikadan tren ile taşınarak limana gelsin
oradan gemiye yüklenerek devamlı sistem içinde olsun. Bir örnek vermek gerekirse afyon mermeri
tren wagonlarıyla taşınması gerekir Oradan trenden gemiye devam eden bir sistem içinde olması
lazım bunun bir örneği yeni yapılan  Tekirdağ limanında olacaktır .
Hızlı tren çalısmalarıını son durmunu bilemiyorum . Haydarpaşa garının en müzip tarafı WC  leri
burada deniz sanki yanıbaşınızdadır . Garın son durumu ne olacak bilemiyorum
Ama acil yapıyı korumak ve ne olacağına karar vermek lazımdır .
Boş ve hüzünlü durmaktadır .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder