18 Eylül 2013 Çarşamba


BORSA BİNASI İSTİNYE İSTANBUL

İSTİNYE borsa binası 15 yıl daha yerinde kalacaktır. .Yeni finans merkezi ATAŞEHİRde kurulmaktadır .Bina ilgili benim bir anım var .4O sene evvel bu binanın projesini mimar OKTAY GÜRÜN  yapmıştır. MİMAR SİNAN  üniversitesinde yeni mezun olarak bu projeye katılmış birinci olmustur . Sık sık  zamanın istanbul valisi mimar OKTAY GÜRÜN  çagırır. Bina ne durumda diye sorar ara sıra da  fırçalardı . OKTAY  agabey de daha çok genç olduğundan vali bey ile konuşmaların aktarırVali bey  konu benim dışımda derdi .Parasal konular olduğundan ..
MİMARLIK onnu birinci işi idi .
OKTAY GÜRÜNü mezun olduğu okulda tanımıştım .Benim lise öğrencisi olduğum yıllarda  mimar Sinan akademisine  yeni mezun olmustu .Zaman zaman yanına  giderdim .Kütüphanesi evi  güzeldi .
o yıllarda Erenköy gibi bir bölgede modern bir binaları vardı Orada oturuyordu .Onun döneminde
 dostlarım büyüklerim vardı .Dönemin büyük projesi BORSA  binası yıllarca parasızlıktan bitirilmedi . OKTAY GÜRÜN  hayatta ise en iyi macerasını  o bilebilir . Şu sıralar 85 yaşında olması gerekir .BORSAbinasi  onun çoçuğu idi .BORSA binası sanırım sadece yapımı onyıl sürdü.  Bina açılması ve  taşınması gündeme geldi. Kısa tarihi bu şekildedir .
BORSA binası daha onbeşyıl yerinde duracak
sonra TEKNOPARK  olarak eğitime geçeçektir
Son kabul durumu bu noktadadır .ATAŞEHİR  finans merkezi yapılmaktadır .
İSTİNYE BORSA  binası istanbul için anıt bir binadır .



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder